Gå vidare till innehåll

14 dagars pengarna-tillbaka-garanti

Fri frakt endast idag

Neem kontakt op

Villkor och bestämmelser

Allmänna bestämmelser och villkor

Artikel 1 - Definitioner

I dessa villkor gäller följande definitioner:

Ångerfrist: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt.
ångerrätt;

Konsument: den fysiska person som inte agerar i
yrkesutövning eller affärsverksamhet och ingår ett distansavtal
ingår ett distansavtal med näringsidkaren;

Dag: kalenderdag;

Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser
en serie produkter och/eller tjänster, för vilka leverans- och/eller
leverans- och/eller köpskyldighet är spridd över tiden;
Varaktig databärare: varje medel som gör det möjligt för konsumenten eller
entreprenör att möjliggöra information som är riktad till honom personligen
adresseras till honom på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och
oförändrad reproduktion av den lagrade informationen möjlig
.

Ångerrätt: möjligheten för konsumenten att, inom
ångerfristen avstå från distansavtalet;

Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller
tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal varigenom, inom ramen för
av ett system som organiserats av entreprenören för distansförsäljning
distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, fram till och med ingåendet av
exklusiv användning av en eller flera tekniker för
flera tekniker för distanskommunikation;

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas
användas för att ingå ett avtal, utan att konsumenten
konsument och entreprenör är samtidigt i samma rum
träffas.

Allmänna villkor: de nuvarande allmänna villkoren
av entreprenören.

Artikel 2 - Entreprenörens identitet

DDD-trade
📞 +31 618 06 27 88
📧 info@milux.se

Mary muskensstraat 23
5066EW Moergestel
Nederländerna

KVK: 92094988
BTW ID: NL004936095B54


Artikel 3 - Tillämplighet

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från
entreprenören och till varje distansavtal som ingåtts
avstånd och beställningar mellan entreprenör och konsument.


Innan distansavtalet ingås, texten
av dessa allmänna villkor görs tillgängliga för konsumenten.
görs tillgänglig. Om detta inte är rimligt möjligt, innan
distansavtalet ingås kommer det att anges att
de allmänna villkoren kan inspekteras i entreprenörens lokaler och att de kommer att göras tillgängliga på
konsumentens begäran så snart som möjligt skickas kostnadsfritt.
skickade.

Om distansavtalet ingås elektroniskt är det möjligt
Trots föregående stycke och innan distansavtalet ingås, är det möjligt
distansavtalet ingås, texten i dessa allmänna villkor
göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant
tillhandahålls på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett
enkelt sätt kan lagras på en varaktig
databärare. Om detta inte är rimligt möjligt, innan
distansavtalet ingås kommer det att anges
var de allmänna villkoren kan inspekteras elektroniskt och
bli kända och att de på konsumentens begäran
kommer att skickas elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt.
skickas.

Om det utöver dessa allmänna villkor finns
särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller, skall
andra och tredje styckena gälla i tillämpliga delar och konsumenten
konsumenten får i händelse av motstridiga allmänna villkor
alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för honom.
mest förmånliga.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor
vid någon tidpunkt är helt eller delvis ogiltiga eller upphävda, ska
avtalet och dessa allmänna villkor i övrigt fortsätta att
fortsätta att gälla och den berörda bestämmelsen skall i samråd
omedelbart ersättas med en bestämmelse som så nära som möjligt motsvarar den ursprungliga bestämmelsens innebörd.
den ursprungliga så nära som möjligt.

Situationer som inte omfattas av dessa allmänna villkor
ska bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor.
allmänna villkoren.
Osäkerhet om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser
eller flera bestämmelser i våra allmänna villkor ska tolkas "i enlighet med
andemeningen" i dessa allmänna villkor.

Artikel 4 - Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller görs under
villkor, kommer detta uttryckligen att nämnas i erbjudandet.
anges.

Erbjudandet är utan skyldighet. Entreprenören har rätt att ändra
att ändra och anpassa erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de
produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt
detaljerad för att möjliggöra en korrekt bedömning av erbjudandet av
konsumenten som möjligt. Om entreprenören använder sig av
av bilder, dessa är en sanningsenlig representation av de
produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller fel
fel i erbjudandet binder inte entreprenören.

Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande
och kan inte vara en anledning till ersättning eller upplösning av avtalet.
av avtalet.

Bilder av produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds.
av de produkter som erbjuds. Entreprenören kan inte garantera
att de färger som visas exakt motsvarar de faktiska
färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det för konsumenten
klart vad rättigheterna och skyldigheterna är, som är knutna till
godkännande av erbjudandet är bifogat. Detta gäller i synnerhet
i synnerhet:

priset inklusive skatter

eventuella kostnader för transporten

det sätt på vilket avtalet kommer att ingås och vilka
åtgärder som krävs för detta;

huruvida ångerrätten är tillämplig eller inte

metod för betalning, leverans och fullgörande av avtalet

Tidsfristen för att acceptera erbjudandet, eller den period
inom vilken näringsidkaren garanterar priset

Höjden på tariffen för distanskommunikation om
kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en
om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den
grundavgift för det använda kommunikationsmedlet;

om avtalet arkiveras efter det att det har ingåtts, och om
ja, på vilket sätt det kan konsulteras av konsumenten;

det sätt på vilket konsumenten, innan avtalet ingås
avtalet, den information som han har tillhandahållit i samband med avtalet
kan kontrollera och, om så önskas, reparera de uppgifter som han har tillhandahållit enligt avtalet

alla andra språk än nederländska på vilka
avtalet kan ingås;

de uppförandekoder som näringsidkaren omfattas av
och det sätt på vilket konsumenten kan konsultera dessa uppförandekoder via
elektroniskt sätt;

Den minsta löptiden för distansavtalet i händelse av en
transaktion med varaktighet.

Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

Artikel 5 - Avtalet

Avtalet, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4,
upprättas vid den tidpunkt då konsumenten godtar
erbjudandet och uppfyllandet av de villkor som anges i detta.

Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt
Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt, kommer näringsidkaren omedelbart att bekräfta mottagandet av
mottagandet av accept av erbjudandet. Så länge som
mottagandet av denna accept inte har bekräftats av operatören
bekräftat, kan konsumenten upplösa avtalet.

Om avtalet ingås elektroniskt, kommer
entreprenören kommer att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder
för att säkra den elektroniska överföringen av data och ska säkerställa en säker webbmiljö.
för en säker webbmiljö. Om konsumenten har möjlighet att
kan betala, kommer entreprenören att iaktta lämpliga
säkerhetsåtgärder.

Entreprenören kan - inom rättsliga ramar - fastställa
om konsumenten kan fullgöra sina betalningsförpliktelser
uppfylla sina betalningsförpliktelser, liksom alla de fakta och faktorer som är viktiga för en ansvarsfull
en ansvarsfull slutsats av fjärravtalet. Om
entreprenören har goda skäl på grundval av denna undersökning
att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en order eller
vägra en order eller ansökan eller att bifoga särskilda
bifoga särskilda villkor.

Med produkten eller tjänsten kommer entreprenören att förse konsumenten med
följande information, skriftligen eller på ett sådant sätt att det kan vara
konsumenten på ett tillgängligt sätt kan lagras
på en hållbar databärare, inklusive:

a. besöksadressen till entreprenörens filial där konsumenten kan gå till
konsumenten kan gå till med klagomål;

b. de villkor under vilka och det sätt på vilket konsumenten kan göra
ångerrätt, eller en tydlig indikation på uteslutning av ångerrätten.
Meddelande om att ångerrätten inte gäller;

c. Information om garantier och befintlig kundservice;

d. de uppgifter som ingår i artikel 4.3 i dessa villkor,
såvida inte entreprenören redan har försett konsumenten med dessa uppgifter
tillhandahålls före genomförandet av avtalet;

e. kraven för uppsägning av avtalet om avtalet
avtalet har en varaktighet på mer än ett år eller är av
obestämd varaktighet.

I händelse av en varaktighetstransaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast
gäller för den första leveransen.

Varje avtal ingås på följande suspensiva villkor
villkor om tillräcklig tillgänglighet av de relevanta
produkter.

Artikel 6 - Ångerrätt

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att
att upphäva avtalet utan att ange skäl
under en period av 14 dagar. Denna ångerfrist börjar löpa dagen efter
mottagandet av produkten av konsumenten eller en tidigare utsedd
konsument och gjorts känd för entreprenören
representant.

Under betänketiden kommer konsumenten att hantera
produkten och förpackningen. Han kommer bara att packa upp eller använda produkten i den utsträckning
packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att kunna
bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt
ångerrätt ska han returnera produkten med alla tillbehör och
tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och
originalskick och förpackning till entreprenören,
i enlighet med de rimliga och tydliga instruktionerna från entreprenören.
instruktioner.

Om konsumenten vill utöva sin
ångerrätt är han skyldig att göra det inom 14 dagar efter mottagandet av produkten.
av produkten,􀀁􀀁kenbaar till entreprenören. Konsumenten
konsumenten måste göra det med hjälp av ett skriftligt meddelande/
e-post. Efter att konsumenten har gjort känt att han
ångerrätt, måste konsumenten returnera produkten inom
returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa
att de levererade varorna har returnerats i tid, till exempel genom
med hjälp av ett avsändningsbevis.

Om kunden efter utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3
inte har meddelat att han önskar utöva sin ångerrätt eller
ångerrätt eller inte har returnerat produkten till näringsidkaren, är
återlämnats, är köpet ett faktum.

Artikel 7 - Kostnader i händelse av ångerrätt

Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt kommer följande att debiteras
kostnader för att returnera produkterna är på bekostnad av konsumenten.
av konsumenten.
Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att
återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter
efter tillbakadragandet. Detta är föremål för villkoret att
produkten redan har mottagits tillbaka av entreprenören eller avgörande
bevis på fullständig retur.

Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätten

Näringsidkaren kan utesluta konsumentens ångerrätt för
utesluta produkter som omschreven􀀁􀀁in punkterna 2 och 3. Uteslutandet
uteslutning av ångerrätten är endast giltig om
entreprenören tydligt angav detta i erbjudandet, eller åtminstone i god tid innan han ingick
av avtalet, har uppgett detta.

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för
produkter:

a. som skapades av entreprenören i enlighet med
specifikationer från konsumenten;

b. som är tydligt personliga till sin natur

c. som inte kan returneras på grund av deras natur;

d. som förstörs eller åldras snabbt;

e. vars pris är föremål för fluktuationer på den finansiella
marknaden på vilken entreprenören inte har något inflytande;

f. för enstaka tidningar och tidskrifter;

g. för ljud- och videoinspelningar och datorprogramvara som
konsumenten har brutit förseglingen

h. för hygieniska produkter av vilka konsumenten har brutit
har brutit förseglingen.

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för
tjänster:

a. som rör logi, transport, restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter
som ska utföras på ett visst datum eller under en viss
period;

b. vars leverans, med konsumentens uttryckliga samtycke
konsumentens uttryckliga samtycke har påbörjats innan ångerfristen har löpt ut;

c. rörande vadslagning och lotterier.

Artikel 9 - Priset

Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet, är
priserna på de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna inte höjas,
med undantag för prisändringar på grund av ändringar i momssatser.

I motsats till föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller
tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på
finansmarknaden och som entreprenören inte har något inflytande på,
med rörliga priser. Denna koppling till
fluktuationer och det faktum att alla angivna priser
är riktpriser, nämns med erbjudandet.􀀁

Prisökningar inom 3 månader efter ingåendet av avtalet är
avtalet är endast tillåtna om de är resultatet av
lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter.

Prisökningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast
avtalet är endast tillåtet om entreprenören har
har fastställt det och:

a. de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller bestämmelser; eller

b. konsumenten har befogenhet att häva avtalet
avbryta avtalet från och med den dag då prisökningen träder i kraft.

De priser som anges i erbjudandet om produkter eller tjänster är
inklusive mervärdesskatt.

Alla priser är med förbehåll för tryck- och sättfel. För
konsekvenser av tryck- och skrivfel accepteras inget ansvar.
accepteras. I händelse av tryck- och sättfel är näringsidkaren inte skyldig att leverera
produkten enligt det felaktiga priset.

Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti

Entreprenören garanterar att produkterna och / eller tjänsterna
överensstämmer med avtalet, de specifikationer som nämns i erbjudandet och
specifikationer, till de rimliga kraven på tillförlitlighet och/eller
användbarhet och de befintliga lagbestämmelserna och/eller
avtal befintliga rättsliga bestämmelser och / eller
statliga bestämmelser. Om överenskommet, den
entreprenören också att produkten är lämplig för annan än normal
än normal användning.

En garanti som tillhandahålls av näringsidkaren, tillverkaren eller importören
påverkar inte de lagliga rättigheter och anspråk som
konsumenten enligt avtalet mot entreprenören
entreprenör kan hävda.

Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter ska skickas inom
14 dagar efter leverans för att rapporteras till entreprenören skriftligen.
rapporterade. Produkterna måste returneras i original
originalförpackning och i nytt skick.

Entreprenörens garantiperiod motsvarar fabriksgarantiperioden.
fabrikens garantiperiod. Entreprenören är dock aldrig
ansvarig för produkternas eventuella lämplighet för
för varje enskild tillämpning av konsumenten, eller för någon
råd angående användning eller tillämpning av
produkterna.

Garantin gäller inte om:

Konsumenten har reparerat och/eller
bearbetat eller låtit reparera och/eller bearbeta dem av tredje part;

De levererade produkterna har utsatts för onormal
exponerats eller på annat sätt behandlats vårdslöst eller i strid med
i strid med instruktionerna från entreprenören och/eller på
förpackningen;

Bristen helt eller delvis beror på
bestämmelser som regeringen har fastställt eller kommer att fastställa beträffande
arten eller kvaliteten på de material som används.

Artikel 11 - Leverans och implementering

Entreprenören kommer att ta största möjliga försiktighet när han tar emot och
med mottagande och utförande av produktbeställningar.
beställningar av produkter.

Leveransplatsen är den adress som konsumenten har gjort känd för
företaget.

Med vederbörlig iakttagande av det som anges i artikel 4 i dessa
allmänna villkor, kommer företaget att behandla accepterade
skyndsamt men senast inom 30 dagar, såvida inte
om inte konsumenten har gått med på en längre
leveransperiod. Om leveransen är försenad, eller
om en beställning inte kan eller endast delvis kan
delvis, kommer konsumenten att informeras om detta senast 30 dagar efter
han har lagt beställningen. I detta fall har konsumenten
rätt att häva avtalet utan kostnader och
rätt till eventuellt skadestånd.

I händelse av upplösning i enlighet med föregående stycke kommer entreprenören att
det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt,
men senast inom 14 dagar efter upplösning, återbetalning.

Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, då
göra en ansträngning för att tillhandahålla en ersättningsprodukt.
tillgänglig. Senast vid leverans ska det tydligt och
begripligt sätt att en ersättningsartikel levereras.
levereras. Med ersättningsartiklar kan ångerrätten inte
uteslutas. Kostnaderna för eventuell returfrakt är
för entreprenörens räkning.

Risken för skada och / eller förlust av produkter vilar
med entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten
eller en tidigare utsedd och kommunicerad till entreprenören
om inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 12 - Varaktighetstransaktioner: varaktighet, uppsägning och förlängning

Uppsägning

Konsumenten kan säga upp ett obestämt avtal
som ingåtts och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el)
(inklusive el)􀀁 eller tjänster, när som helst med
med vederbörligt iakttagande av de överenskomna
uppsägningsregler och en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Konsumenten får säga upp ett tidsbegränsat avtal
som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster.
(inklusive el)􀀁 eller tjänster, när som helst före utgången av den fasta perioden.
slutet av den fasta perioden med vederbörligt iakttagande av de överenskomna
överenskomna uppsägningsregler och en uppsägningstid
uppsägningstid på högst en månad.

Konsumenten får säga upp
avtalet:

sägas upp när som helst och inte begränsas till att sägas upp vid en
viss tidpunkt eller period;

åtminstone säga upp dem på samma sätt som de
ingicks;

alltid säga upp dem med samma uppsägningstid som entreprenören har
har fastställt för sig själv.

Förlängning

Ett avtal som ingås för bepaalde􀀁 tid och som sträcker sig
till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster
eller tjänster, får inte underförstått förlängas eller förnyas för en bestämd tid.
förnyas för en bestämd tid.

Med avvikelse från föregående punkt får ett avtal som ingåtts för en
ingåtts för en bestämd tidsperiod och som omfattar regelbunden leverans av dags- eller
av dags- eller veckotidningar och tidskrifter får förnyas underförstått för en bestämd tid som inte överstiger tre månader.
förnyas för en bestämd tid som inte överstiger tre månader, om
konsumenten kan säga upp detta förlängda avtal i slutet av förlängningen med en
förlängning med en uppsägningstid som inte överstiger en månad.
månad.

Ett avtal som ingås för en bestämd tidsperiod och som förlänger
regelbunden leverans av varor eller tjänster får endast
underförstått förlängas på obestämd tid om konsumenten
konsumenten får säga upp avtalet när som helst med en uppsägningstid på
en uppsägningstid som inte överstiger en månad och en uppsägningstid som inte överstiger tre
månader om avtalet innehåller bestämmelser om regelbunden, men mindre
leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter mindre än en gång i månaden.
tidningar och tidskrifter.

Ett avtal med begränsad löptid för regelbunden leverans av
bekantskap leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter
tidskrifter (prov- eller introduktionsabonnemang) är inte
tyst och upphör automatiskt i slutet av prov- eller introduktionsperioden.
prov- eller bekantskapsperiod.

Varaktighet

Om ett avtal har en löptid på mer än ett år får konsumenten
konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningstid
uppsägningstid på upp till en månad, såvida inte
rimlighet och skälighet motsätter sig uppsägning före utgången av den
avtalade löptiden.

Artikel 13 - Betalning

Om inte annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig
konsumenten ska betala inom 7 arbetsdagar
arbetsdagar efter inledningen av den betänketid som avses i
artikel 6.1. När det gäller ett avtal om att tillhandahålla en
tjänst ska denna period inledas efter det att konsumenten har fått bekräftelse
av avtalet.

Konsumenten har skyldighet att omedelbart informera
angivna betalningsuppgifter till entreprenören utan dröjsmål.

I händelse av att konsumenten inte betalar har entreprenören
med förbehåll för lagliga begränsningar, har rätt att debitera den rimliga
konsumenten i förväg av de rimliga kostnader som uppstått.
avgift.

Artikel 14 - Klagomålsförfarande

Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in inom 7
dagar fullständigt och tydligt beskrivet och överlämnat till
entreprenör, efter att konsumenten har upptäckt bristerna.

Klagomål lämnas till entreprenören inom en period
14 dagar från dagen för mottagandet.
Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid,
entreprenören kommer att svara inom 14 dagar med en
svarade med ett meddelande om mottagande och en indikation på när
konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse
en tvist uppstår som är föremål för tvistlösningsförfarandet.

Ett klagomål avbryter inte entreprenörens skyldigheter
såvida inte entreprenören skriftligen anger något annat.
Om ett klagomål anses vara välgrundat av entreprenören, kommer entreprenören att
entreprenören efter eget gottfinnande antingen ersätta eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.
ersätta eller reparera.

Artikel 15 - Tvister

På avtal mellan entreprenören och konsumenten
till vilka dessa allmänna villkor hänför sig, är
Nederländsk lag gäller uteslutande. Också om
konsumenten är bosatt utomlands.

FRI FRAKT

Fri frakt i Sverige

24/7 STÖD

Ja, även på helgerna!

HÖGSTA KVALITET

När som helst, var som helst